Idén is utolért minket a kemény tél, a hőmérő is csak mínuszokat mutat. Hogyan készüljünk a megváltozott körülményekre és hogyan védekezzünk az extrém hideg ellen? Összegyűjtöttünk nektek néhány tanácsot.

Öltözz rétegesen!

Fontos, hogy reggel jól végiggondoljuk, milyen ruhát veszünk fel aznap. Figyeljünk rá, hogy ne öltözzünk alul, de ne is öltözzünk túl. Utóbbi azért veszélyes, mert ha megizzadunk, könnyen megfázhatunk.   A megoldás a réteges öltözködés. A legalsó réteg legyen könnyen szellőző, jó nedvszívó, pamutból készült ruha. Középső rétegnek egy meleg darabot válasszunk, lehetőleg olyan anyagból, amely megtartja testünk hőmérsékletét. A kabátot mindig az aznapi időjárás szerint válasszunk ki. Lábunkat egy vastag, vagy két vékonyabb zoknival és egy meleg, bélelt csizmával védjük. A lábbeli ne legyen túl szűk, nehogy akadályozza a keringést vagy elgémberedjen benne a láb, de túl laza sem, mert beengedi a hideget.

shutterstock_116285767_blog.jpg

Vitaminpótlás az erős immunrendszerért

A vitaminok elengedhetetlenek a szervezet megfelelő működéséhez, erősítik a védekezőképességünket és az immunrendszerünket. Tél, hideg időben különösen fontos odafigyelni a vitaminpótlásra, mert ilyenkor kevesebb napfény ér miket és általában az étkezésünk is egészségtelenebb. Hogy milyen vitaminokat és hogyan érdemes pótolni, arról dr. Bodnár Eszter belgyógyászunk decemberben a nosalty.hu cikkében mondta el véleményét. 

shutterstock_95682832_blog.jpg

Okosan a fűtéssel

A borzasztó hideg után jólesik bemenni a meleg lakásba, ugye? Ne ess azonban túlzásokba, nem kell 25 fokra fűteni a házat. Az ideális hőmérséklet a nappaliban 21 °C, a hálószobában pedig 18-19 °C, csecsemőknél és kisgyermekeknél egy-két fokkal magasabb hőmérséklet ajánlatos. A páratartalomra is oda kell figyelni: egészséges felnőtt ember számára 40-60, kisgyermekeknél 60-70 százalékos páratartalom az optimális. A túl alacsony páratartalom légutak nyálkahártyájának irritációjához, szem- és szájszárazsághoz vezethet, torokkaparást, köhögést válthat ki.

A meleg leves, tea jó döntés

Egy forró ital, vagy egy tál leves javíthat a hőérzetünkön és segít megelőzni a megfázást, akár téli séta alkalmával, akár az otthon melegében fogyasztjuk. Levesből a bolti zacskós levesek helyett saját készítésű zöldséglevest, vagy húslevest együnk, ezek a vitamintartalmuk miatt is segítik a hideg elleni védekezést és kiválóan hidratálják a szerveztet.

shutterstock_126399755_blog_1.jpg

A kemény mínuszok megviselhetik az emberi szervezetet, ezért nagyon figyeljünk magunkra az elkövetkező napokban. Öltözzünk fel megfelelően, együnk egészségesen, fogyasszunk meleg italokat. A rosszkedv elűzése érdekében pedig töltsünk sok időt a családdal, barátokkal, beszélgessünk, sétáljunk, nevessünk!

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást személyi időpontmenedzserünktől, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?