Online időpontfoglalás

Betegeink visszatérnek (egy cikk rólunk a medon.hu-n)

Időpontfoglalás 
+36 1 392 0505
Online időpontfoglalás
Betegeink visszatérnek (egy cikk rólunk a medon.hu-n)
h_K__p_051.jpg
A hazánkban megszokottól eltérő szemléletű gyógyításról beszélgettünk dr. Bodnár Eszterrel, a Rózsakert Medical Center orvos-igazgatójával.

- Mi indokolta a Rózsakert Medical Center elindítását?

- Tulajdonképpen úgy indult az egész, hogy dr. Csermely Gyula éppen akkor állás nélkül maradt, de folyamatosan jöttek hozzá a betegei, különféle kérdésekkel. Nem volt megfelelő hely, ahol el tudta volna látni őket. Így merült fel egy olyan, jó körülmények között működtetett orvosi rendelő létrehozásának igénye, ahol a páciensek megfelelő ellátásban részesülhetnek. Olyan kívánságokkal is fordultak hozzá betegek, amelyeket ő az állami keretek között nem tudott megoldani. Dr. Margaret Helbachhal nyitotta meg a Rózsakert Medical Centert 2001 májusában. Ismerjük mindannyian az állami egészségügyi ellátás nehézségeit és ebből fakadó hiányosságait. A cél egy olyan intézmény életre hívása volt, amely megpróbált ebből valamilyen módon kitörni s mind külső megjelenésében, mind szolgáltatásainak minőségében magas szakmai színvonalat nyújtani.

- Mi tartozik a Medical Center fő profiljába?

- Járóbeteg-ellátásunk jelentős, a belgyógyászattól az urológiáig szinte az összes szakterületet lefedjük, kivéve a kardiológiát, bár rövid távú terveink között ez a bővítés is szerepel.
Abból indultunk ki, hogy bármilyen problémával érkezik a beteg, azt meg tudjuk oldani. Maga a csapat is így épült fel a kezdetekkor: bejött egy beteg, volt szülész-nőgyógyászunk, de kellett egy ideggyógyász... Körülnéztünk, igyekeztünk megkeresni a legmegfelelőbb embereket, és ahogy az igény nőtt, úgy bővült a szakmák köre. A járóbeteg-ellátáson kívül speciális szolgáltatásokat is nyújtunk.

- Melyek ezek?

- Down-kór szűrés, dr. Csermely Gyula szülész-nőgyógyász főorvos vezetésével, a Fetal Medicine Foundation[1] irányelvei alapján. A fejfájás-ambulanciát én irányítom, a buffalói Dent Neurological Institute, azaz a Dent Neurológiai Intézet irányelveinek megfelelően, ahol dr. Mechtler László mellett vettem részt továbbképzésen. Az újszülöttek hallásszűrése szintén nem tartozik a rutinvizsgálatokhoz az állami fenntartású intézményekben. Speciális az ultrahanggal irányított visszérkezelés is.

- Kik a Rózsakert Medical Center betegei?

- Elsősorban diplomaták (kapcsolatban állunk nagykövetségekkel), multinacionális cégek vezető beosztású munkatársai és a környéken élők keresnek fel bennünket. A Budán élő külföldieknek és a kerületben lakóknak is fontos, hogy közel vagyunk hozzájuk, bármikor jöhetnek. De a speciális vizsgálatok miatt vidékről is érkeznek betegek, a Csermely Gyula által végzett Down-szűrés, mondhatni, országos szintű. Nálam, a fejfájás-ambulancián, Győrtől Szegedig megfordulnak páciensek, sokszor meglepődöm, milyen távolságokról utaznak hozzánk.

- A helyszín kiválasztásakor mi volt a fő szempont?

- Hogy igényes legyen. Külön előny, hogy a bevásárlóközpontban vagyunk: a beteg számára rendkívül kényelmes, hiszen ott találja a gyógyszertárat is, az üzletek miatt több dolgot el tud intézni egyszerre, és vonzó, kulturált a környezet.

- Mennyiben más a szemléletmódja a klinikának más központokhoz képest?

- Az orvosok közül sokan tanultak vagy dolgoztak hosszabb ideig, 8-10 évig külföldön, s ez tükröződik a szemléletben. A magyar orvosok szakmai tudása, úgy vélem, mindenhol nagyon jó és világszínvonalú, de külföldön a pácienssel való kommunikáció sokkal elmélyültebb, mint Magyarországon. Ez nem feltétlenül az itthoni orvosok hibája. Például az „állami finanszírozású" intézményekben, ahol rengeteg beteget kell ellátni, egész egyszerűen nincsenek meg a feltételei annak, hogy mindegyikükre annyi időt fordítsanak, amennyi szükséges. Nálunk van idő arra, hogy a páciensnek részletesen elmagyarázzunk mindent a betegségével és annak kezelésével kapcsolatban.

- Az elmondottakon túl hol mutatkozik meg a másfajta szemléletmód?

- Az Egyesült Államokban igen gyakorlatias a képzés. Aki elvégzi az egyetemet és a gyakornoki időt is ott tölti, azt nagyfokú önállóságra tanítják. Ez a gyakorlatias, problémamegoldó gondolkodás az a többlet, amit a kint tanuló orvosoknak nyújtanak. Klinikánk egy olyan internetes honlapra is előfizet, amelyet Amerikában háromhavonta frissítenek. Ezen az orvostudomány valamennyi területe elérhető. Elsősorban tehát a kinti szakirodalmat használjuk.

- Miként kamatozik ez a tudás és tapasztalat?

- Betegeink fele külföldi, így amint belépnek, s meglátják a falon függő amerikai diplomákat, bizalommal fordulnak hozzánk. Ismerem például a kinti gyógyszereket, amelyeknek más a neve, mint itthon, ismerem az ottani orvosi stílust, ismerjük a páciens külföldi dokumentációját a biztosító felé, kapcsolatban állunk számos amerikai biztosítóval, oda is a megfelelő kódokkal, a megfelelő nyelvezettel készítjük el a betegeink papírjait.

- A magyar beteg ebből mit nyerhet?

- Azt, hogy jól képzett orvos látja el, aki töviről hegyire elmagyarázza, mi a probléma, és részletesen megbeszéli vele a kezelést is. Rendszerint napi száz beteg fordul meg nálunk, számuk havonta megközelíti a kétezret. Azt, hogy elégedettek a szolgáltatással, abból látjuk, hogy visszatérnek és egymásnak ajánlanak bennünket.


[1] A Fetal Medicine Foundation londoni székhelyű alapítvány, amely a magzati rendellenességek viszonylag korai szűrésére szakosodott.

Szegedi Éva - a MEDON.hu újságírója

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást kollégánktól, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?