istock_000021568972xxxlarge.jpgBeköszöntött a nyár, előkerülnek a lengébb ruhadarabok. Sokaknak ez a kemény fogyókúrák időszaka, hiszen a tél nyomait nem takargathatjuk tovább. Dietetikusunk, Bodon Judit összegyűjtött néhány buktatót és tippet, amivel sikeresebben vághattok neki a bikiniszezonnak.

  1. „Nem eszem semmit”
    Habár jó lenne egyik pillanatról a másikra megszabadulni a felesleges kilóktól, a koplalás nem megoldás. A hirtelen lecsökkentett energia beviteltől fáradtabbá, ingerlékenyebbé válhatunk, miközben elmarad a várva várt gyors eredmény. Hosszú távú, tartós fogyást nem lehet elérni ezzel a módszerrel és még egészségünket is veszélyeztetheti.

    RMC Tipp: Az étkezések kihagyása helyett inkább együnk többször keveset, de azt változatosan, és figyeljünk a szénhidrátok, zsírok és fehérjék arányára.

  2. „Nem eszem szénhidrátot”
    Legfőbb energiaforrásunk a szénhidrátok, így ezek kiiktatásával felborítjuk étrendünk egyensúlyát.

    RMC Tipp: Nem kell teljesen elhagynunk a szénhidrátokat, inkább azok minőségére figyeljünk. Egyszerű szénhidrátok helyett (cukrok, fehér pékáruk stb.) inkább fogyasszunk összetett szénhidrátokat, sok zöldséget, teljes kiőrlésű gabonaféléket. Később leszünk éhesek és kevésbé emelik az inzulinszintet.

  3. „Naponta mérem a súlyom és ide-oda ingadozik”
    Lelkes fogyókúrázók akár naponta is ráállnak a mérlegre, azonnali visszajelzést várva igyekezetükért. Nem érdemes ilyen gyakori méregetéssel követni a változását, mert testsúlyunk bizonyos határokon belül (ez lehet akár egy-két kilogramm is) ingadozhat. Ez teljesen normális, nőknél például kapcsolódik a menstruációs ciklushoz, a fokozott vízvisszatartáshoz. Aktuális súlyunk függ a napszaktól is (este jellemzően magasabb) és hogy mit fogyasztottunk a megelőző időszakban (akár az előző nap is).

    RMC Tipp: Mérjük hetente egyszer a súlyunkat, ugyanazon a mérlegen, ruha nélkül vagy fehérneműben, ébredés után, reggeli előtt.

  1. „Kipróbálom ezt az új fogyókúrát, mindenki erre esküszik!”
    Az épp aktuális divatdiéták mindig nagyon csábítóan hangzanak, de általában csak ideiglenes eredmény elérésére alkalmasak. Jellemző, hogy ha a fogyni vágyó elérte a célként kitűzött súlyt, akkor visszatér korábbi életmódjához. Így a kilók is előbb-utóbb visszakúsznak, sőt, általában több mint a diéta előtt. Ez az egyik legjellemzőbb jelenség a diétázók körében, a jojó effektus.

    RMC Tipp:
    Ne hagyjátok magatokat meggyőzni az újabb fogyókúrás trendek hatásosságáról. Mindig lesz egy új csodadiéta, ami jobbnak ígérkezik az eddigieknél. Az életmódváltás hosszú távú elhatározás, kis lépésekkel kell haladni. A lényeg, hogy megtaláljátok az egyensúlyt, azt az egészséges étrendet, amit be tudtok illeszteni hétköznapjaitokba. Ha mindig csak egy apró egészséges újítást vezettek be, könnyebben beépülnek a hétköznapokba.

  1. "Nem kell fogynom, így is jól érzem magam, tetszem a páromnak."
    Az étrendi változtatások halogatását gyakran azzal magyarázzuk, hogy így is jól érezzük magunkat, párunknak is tetszünk, akkor miért sanyargassuk magunkat feleslegesen? Az természetesen fontos, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben és mások is elismerjenek, viszont nagyon lényeges tudatosítanunk magunkban, hogy a túlsúly, az elhízás elsősorban nem esztétikai probléma. A felesleges kilókhoz számtalan szövődmény (magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegségek, ízületi panaszok, diabetes stb.) kapcsolódik. Ezek hosszú ideig is tünetmentesek lehetnek, majd elérkeznek egy olyan szakaszba, amely már csak gyógyszeres terápiával tartható kordában.

    RMC Tipp:
    Gondoljatok az egészséges életmód hosszú távú előnyeire. Számos betegség előzhető meg egy kis odafigyeléssel és a teljesítményetekre is pozitív hatással lesz, ha majd kicsattantok az egészségtől.

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást személyi időpontmenedzserünktől, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?