Elhatározta, hogy lead a súlyfeleslegedből és egészséges életmódra vált? A fogyáshoz a megfelelő táplálkozás mellett a testmozgás is elengedhetetlen.

Dr. Bajnok Éva obezitológusunk az alábbiakat javasolja, ha súlytöbblettel szeretne belekezdeni az edzésbe.

  1. Kezdje állapotfelméréssel

Ha túlsúllyal edzésbe fog, fontos tisztában lennie az egészségügyi állapotával, az esetleges rejtett egészségügyi problémákkal és kockázatokkal. Mielőtt elkezdi a sportolást, vegyen részt egy teljes körű kivizsgáláson, ahol az egészségi állapotának megfelelő tanácsokkal látják el és ha szükséges, további vizsgálatokra irányítják.

  1. Ne csak a fogyás motiválja

A fogyástól érezheti magát jobban testileg-lelkileg, és nagyon fontos lépés az egészséges élet felé vezető útnak, de ne csak a centik motiválják! Találja meg azt a sportot, amit élvezettel csinál, amiben örömét leli és amit boldogan a mindennapjai részévé tud tenni.

sport_tulsuly.jpg

  1. Kímélő sportot válasszon

Olyan sportot válasszon, amivel nem terheli túlságosan az ízületeit és a szívét. Kezdje rövidebb edzésekkel és fokozatosan terhelje a szervezetét. Kiváló választás a gyaloglás, a kerékpár, az úszás, a vízitorna vagy a tánc. 

  1. Kérjen profi segítséget

Keressen fel egy személyiedzőt, vagy járjon csoportos órákra, ahol figyelnek rá, hogy megfelelő technikával végezze a gyakorlatokat. Sportszűrés csomagunkban személyi edző segít a mozgásrendszere és edzettségi állapota felmérésében és 30 napos edzésterv kialakításában. Óvatosan az otthoni videós edzésekkel, különösen a magas intenzitású típusuakkal! Az ilyen videóknál nehéz ugyanis felmérni, hogy megfelelően csinálja-e gyakorlatot, ami a súlyfelesleg és egyenetlen terhelés miatt különösen veszélyes lehet.

 

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást személyi időpontmenedzserünktől, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?