Az úszás egy kitűnő mozgásforma, szinte mindenkinek jó szívvel ajánlható. Megmozgat minden izmot, de közben kíméli az ízületeket, így kismamáknak, idősebbeknek, mozgásszervi problémákkal küzdőknek is kifejezetten hasznos. Érdemes nem csak nyáron, hanem télen is keresni a lehetőséget az úszásra, hiszen a rendszeres mozgás az immunrendszerünk védelméhez is hozzájárul. Ami valljuk be, télen extra jól jön, mivel jelenleg is tömegesen fordulnak elő vírusos megbetegedések. Tehát: ússzatok!
usszatok1.jpg
 
Összegyűjtöttünk nektek néhány motiváló tippet:
  • Kezdjétek el még ma, "holnap" még senki sem kezdte el.
  • Készítsetek időbeosztást - jelöljétek ki előre, a hét melyik napjain jártok úszni.
  • Mindig vidámabb az edzés, ha családotokkal, barátaitokkal mentek. Ráadásul egy úszótárs emlékeztet is, ha megfeledkeznétek róla, illetve motiválhatjátok egymást.
  • Vegyetek egy új úszódresszt, úszónadrágot, szemüveget, papucsot, bármit, amit aztán jó felavatni (elismerjük, hogy ez inkább egy nőknek szóló tipp).
  • Ne vacakoljatok túl sokat! Ha már a medencénél vagytok, gyorsan törölköző le és kezdjétek el az úszást.
  • Menjetek be egyből, ne ácsorogjatok a lépcsőn térdig a vízben, ha hideg a víz, az ötödik tempónál már nem lesz hideg.

usszatok2.jpg

  • Próbáljatok napközben úszni, este már mindenki fáradt. Időzítsétek az úszást kora reggelre, az ebédszünetre vagy hétvégére.
  • Tűzzetek ki célokat, amiket szeretnétek elérni, ez önmagában motiválni fog a jobb teljesítményre. Akár időt, akár távot, vagy gyorsaságot, mindegy, de kell a sikerélmény ahhoz, hogy kitartsunk.
  • Fogadjunk úszóedzőt, vagy csak néha konzultáljunk vele. Azt hinnénk elég, hogy gyermekkorunkban megtanultunk úszni, de ha ezt a sportot választjuk, még ha hobbiszinten is, jól jöhet egy kis szakszerű segítség.
  • Ha kisgyermekünk van, vigyük el, a másik szülő, vagy nagyszülő addig vigyáz rá és pancsol vele a tanuszodában. Fontos a gyermekeknek jó példát mutatni, és ehhez a rendszeres sport is tartozzon hozzá.
  • Úszás után egy jó szaunázás, egy könnyű, finom étkezés, és nem csak a testünket töltöttük fel energiával.
  • Végül: nem kell beállni csak egy sportágra, lényeg az, hogy heti 3x45 percet mindenki sportoljon az egészségéért, a jó közérzetéért. Váltogassuk a mozgásformákat, és akkor biztosan nem unjuk meg.

 

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást személyi időpontmenedzserünktől, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?