shutterstock_103289471.jpgAz anyák önzetlenek, abban a pillanatban, hogy az a bizonyos teszt két csíkos lesz, saját igényeiket, vágyaikat elkezdik háttérbe szorítani. Nincs is ezzel semmi baj, sőt! De attól minden várandóst szeretnénk megóvni, hogy magára ne legyen semmi ideje, és mindent, ami neki jó, későbbre halasszon. Ami jó az anyának, jó a babának. Tessék hát a sok teendő mellett betervezni magunkra is pár „tennivalót”. Íme a mi 5 pontos to-do listánk várandósoknak, illetve ha már a baba megszületett.

  1. Kismama masszázs. A testre és a lélekre is pozitívan hat a masszázs, heti 1 alkalommal éljünk vele. Hatásfokát növelhetjük, ha összekötjük kiropraktikai kezeléssel is. Segít enyhíteni a tüneteket (alvászavar, székrekedés, gyomorégés, görcsök, ödéma), az izomzatra, medencére és a gerincre ható nagyobb terhelést elviselni, és csökkenti a szorongást. Ha a baba megszületett, támogatja a regenerációt, segít ellazulni, a szoptatás miatt megnövekedett mellek okozta derék és hátfájás tüneteit enyhíti. Ne fogjuk arra, hogy nincs rá időnk, ha nem szeretnénk a baba nélkül lenni, vagy nincs kire hagyni, vigyük magunkkal a picit.
  2. Aludjunk egy nagyot! Az alváshiány nagyon rossz, ingerültté, rosszkedvűvé tesz, elfelejtünk dolgokat, nem szívesen kommunikálunk stb. Az aranyszabályt mindenki ismeri: aludjunk, amikor a baba alszik. De megvalósítható ez? Akinek igen, azt ezúton is irigykedve üdvözöljük és léphet is a 3-as pontra. Akinek viszont nem, azt javasoljuk, hétvégén kérje meg a párját, édesanyját, bármely családtagot, vigye el 2-3 órára sétálni a picit. Ilyenkor nem telefont nyomkodunk, vagy csak még bedobunk egy mosást, hanem irány az ágy! Élvezzük a csendet, azt hogy nem rajtunk van a felelősség, nem kell készenlétben lenni, mikor sír fel a pici, és aludjunk egyet. Ha nem megy, akkor is csukott szemmel pihenjünk. Aranyat ér.
  3. Heti 3x45 perc mozgás. A baba születését követően minél előbb kezdjük el, segíti a regenerációt, a vitalitásunk visszaszerzését és kedvünkre is pozitívan hat. Ne keressük a kifogásokat, nagyon sok lehetőség már pici babával is elérhető. Gondoljunk a babakocsis sétára (de akkor 45 percig folyamatosan, intenzíven sétáljunk, a pulzusunk emelkedjen meg), különböző tornázási lehetőségek is elérhetőek már a baba részvételével, vagy vigyáznak addig rá. Jó megoldás lehet az otthoni torna is, addig a pici a járókában játszik, vagy foghatjuk kézben. És egy tipp: inkább reggel, délelőtt mozogjunk, kevésbé vagyunk fáradtak és biztosabban sort kerítünk rá, nem sodor el minket a sok napi teendő.
  4. Vitamint ide! A szoptatás alatt ugyanúgy fontos a vitamin- és ásványi anyag pótlás, mint a várandósság alatt, de erről sokan megfeledkeznek. A baba megkap ugyan mindent, amire szüksége lehet, de nem mindegy, mennyire szívja le az anya vitamin háztartását. A hiányállapotok pedig nem sok jót tartogatnak: fáradtság, kimerültség, nyomot hagy a bőrön, hajon, könnyebben betegszünk meg stb. Minden nap fogyasszuk többször friss, nyers zöldséget és gyümölcsöt, szedjünk vitamint, illetve orvosi természetgyógyász segítségével pár alkalmas célzott vitaminkúrát is kérhetünk.
  5. Intim torna. Nem eléggé elterjedt még itthon, pedig nagyon fontos, hasznos. Igen, a szex miatt és igen azért, hogy ne legyenek inkontinencia problémáink. Gondolhatunk arra is, hogy idősebb korunkban ne legyenek nagyobb problémáink, mert ez is igaz, de a közelebbi jövő szempontjából is vannak előnyei. Napi pár perces gyakorlás (buszon, gyerek altatása, vagy főzés közben) és biztosan jó (vagy még jobb) lesz (újra) a szex, ugrálhatunk nyugodtan a gyerekekkel a trambulinon, vagy beiktathatunk a kocogásba egy-egy nagyobb sprintet is.

Kérdése lenne időpontfoglalás előtt?

Ha bizonytalan, milyen orvoshoz, milyen vizsgálatra foglaljon időpontot, segítünk! Kérjen ingyenes visszahívást személyi időpontmenedzserünktől, aki panaszai alapján segít megtalálni a megfelelő szakorvost.

Mikor hívjuk vissza?